Jump to main content

Miksi valita Millumin hankintajärjestelmä?

 

Millum on paljon enemmän kuin räätälöity hankintajärjestelmä hotelleille, ravintoloille ja henkilöstöravintoloille. Tarjoamme koko Procure-to-Pay (P2P)-prosessin – hankinnoista laskutukseen – sekä joukon hyödyllisiä moduuleja ja toimintoja. Vakiomodulien, kuten tilaaminen, tilausten käsittely, sopimusten hallinta, menutyökalu, inventaario ja raportointi, lisäksi järjestelmään sisältyy useita vastuullisuutta tukevia lisämoduuleja: CO₂-laskuri, Millum Hävikki ja ruoka- ja ravintosuunnittelu. Kaikki nämä auttavat helpottamaan arkea, jossa aikaa on vähän ja vaatimuksia paljon. 


Tutustu alla Millumin moduuleihin ja löydä ratkaisut, jotka tukevat juuri sinun organisaatiotasi. Millumissa tarvitset vain yhden kirjautumisen – ja saat käyttöösi valikoiman erikoistuneita työkaluja, jotka tekevät keittiön arjesta sujuvampaa. Saat hallinnan kokonaisuuteen ja varmistat, että työ sujuu tehokkaasti ja vastuullisesti – kaikilla osa-alueilla.

 

Katso, miten Millumin moduulit tukevat päivittäistä työtäsi.

 

 

 

Tilaaminen ja tilausten käsittely

Millumin tilaamiseen ja tilausten hallintaan kehitetyt moduulit on suunniteltu säästämään aikaa ja tekemään hankintaprosessista sujuvampaa ja tehokkaampaa.
Käyttäjänä hyödyt muun muassa seuraavista toiminnoista:

 

Tilaaminen:
 

  • Ostoslistat: Luo ja hallinnoi ostoslistoja, jotta hankinnat pysyvät selkeinä ja järjestelmällisinä
  • Tuotehaku: Ostoslistat Luo ja hallinnoi ostoslistoja, jotta hankinnat pysyvät selkeinä ja järjestelmällisinä
  • Tuotehaku: Säästä aikaa hakemalla tuotteita useilta toimittajilta ja tuoteluetteloista yhdestä paikasta
  • Tuoteluettelot: Pääsy vain sovittuihin tuotteisiin sovittuun hintaan – suoraan sopimustoimittajilta
  • Toistuvat tilaukset: Tee säännöllisesti toistuvista tilauksista helppoa luomalla automaattisesti lähteviä tilauksia
  • Tilausten hyväksyntä: Hyväksymisprosessi varmistaa tilausten tarkkuuden ja laadunhallinnan

 

 

Ordrebehandling liggende.svg

 

Bestilling liggende.svg

 

 

 

Tilausten käsittely:

  • Tilausarkisto: Pidä kirjaa kaikista aiemmista tilauksista selkeässä tilausarkistossa

  • Tilausvahvistus: Vastaanota vahvistukset kaikista tilauksista ja pysy ajan tasalla hankintaprosessin jokaisessa vaiheessa

  • Lähetyslistat: Varmista toimitusten oikeellisuus hallitsemalla pakkaus- ja toimitustiedot tarkasti

  • Tuotteiden vastaanotto: Rekisteröi tuotteiden saapuminen helposti ja varmista, että tilaukset on toimitettu oikein

  • Poikkeamaraportointi
    Tehosta poikkeamien käsittelyä automaattisella poikkeamien tunnistuksella ja seurannalla

Menutyökalu

Rakenna omat reseptit ja ruokalistat helposti. Hae ainesosat suoraan omista tuoteluetteloista ja lisää automaattisesti oikeat allergeeni- ja ravintoarvotiedot Matinfo-tietokannasta.

Voit luoda tilausehdotuksia suoraan reseptien pohjalta – joko annosmäärien mukaan tai aiempien tilausten perusteella.

 

Menutyökalun tarjoamat toiminnot:

  • Rakenna omia reseptejä ja tee kustannuslaskelmia

  • Näytä ruokalistat kolmansien osapuolten järjestelmissä, kuten infonäytöillä tai sovelluksissa

  • Saat selkeän kokonaiskuvan raaka-aineiden käytöstä ja annosten kustannuksista

  • Hae ravintoarvot, allergeenit ja energiajakaumat suoraan Matinfo-tietokannasta

 

Co2-kalkulator liggende.svg

 

Please accept marketing cookies to view this video.

 

 

 

Vastuullisuutta tukevat lisämoduulit

1. CO₂-laskuri
Yhteistyössä RISE:n ja Klimaton kanssa kehitetty lisämoduuli, jonka avulla asiakkaamme voivat laskea ja vertailla ilmastovaikutuksia annosten ja ruokalistojen tasolla.

2. Millum Hävikki
Kun ruokahävikin seuranta on integroitu samaan järjestelmään kuin muutkin arjen toiminnot, sen kirjaaminen on nopeaa ja helppoa – ilman ylimääräisiä työkaluja.

3. Menutyökalu
Laadi, muokkaa ja aikatauluta ruokalistoja Menutyökalun reseptien pohjalta – jaksojen mukaisesti. Hyödynnä Millumin API:a ja näytä ruokalistat esimerkiksi infonäytöillä tai sovelluksissa.

Inventaario

Inventaario koetaan usein työlääksi ja aikaa vieväksi tehtäväksi – erityisesti kiireisessä arjessa. Millumin inventaariomoduuli helpottaa tätä merkittävästi ja sillä on oma mobiilisovellus, joka toimii saumattomasti yhteen selainversion kanssa. Moduuli mahdollistaa muun muassa:

  • Offline-laskenta: Voit tehdä inventaarion myös ilman verkkoyhteyttä
  • Usea samanaikainen käyttäjä: Useampi henkilö voi osallistua saman inventaarion tekemiseen samanaikaisesti
  • Työn jakaminen: Voit delegoida osan tai koko inventaarion kollegalle
  • Tuotteiden laskemisen oikeassa yksikössä: Laskenta onnistuu esim. kappaleina, kiloina, litroina
  • Mobiilisovellus: Inventaario onnistuu helposti suoraan puhelimella tai tabletilla
Varetelling liggende.svg

 

 

Raportointi

Millumin raportointimoduulilla voit helposti poimia järjestelmästä arvokasta tietoa selkeässä Excel-muodossa. Muutamalla klikkauksella luot räätälöityjä raportteja, jotka tukevat päätöksentekoa tarkasti ja viimeisempään dataan perustuen.

Moduuli on käyttäjäystävällinen ja helposti omaksuttava. Raportit ovat selkeästi jäsenneltyjä ja niitä voi kätevästi jatkokäsitellä Excelissä.

Tämäkin voisi kiinnostaa sinua