Jump to main content

Tyytyväisiä asiakkaita jo yli 20 vuoden ajan

Asiakas on meille aina etusijalla – ja näin on ollut jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan. Tiiviin yhteistyön ansiosta olemme jatkuvasti kehittäneet ja mukauttaneet hankintajärjestelmäämme, huomioiden hotellien, ravintoloiden ja henkilöstöravintoloiden muuttuvat tarpeet. Tämän tuloksena voimme tänä päivänä esitellä ylpeinä laajan joukon tyytyväisiä asiakkaita.

Asiakkaamme kertovat tilaamisesta ja tilausten hallinnasta

  • «Noin 80 % hankinnoistamme kulkee Buy at Noresin kautta. Se on meille kaikkein helpoin ja nopein tapa, kun tilauksia tehdään lähes päivittäin. Parasta omassa hankintaportaalissa on se, että kaikki toimittajat löytyvät yhdestä paikasta. Se helpottaa arkea ja tekee työstä nopeampaa ja sujuvampaa.»

  • "Käytän Millumia tilaamiseen ja inventaarion tekemiseen – ja etsin myös uusia ideoita tuotekatalogeista. Niistä löytyy usein raaka-aineita, joita voin hyödyntää omissa annoksissani. Millum tekee vastuullisempien valintojen löytämisestä helpompaa."

  • «Tilaaminen on muuttunut Millumin myötä huomattavasti helpommaksi. Mittasimme ajansäästön käytännössä: pelkkään tilaamiseen kuluu nyt 46 minuuttia vähemmän viikossa – se vastaa viittä kokonaista työpäivää vuodessa.»

  • «Millumin avulla keittiö säästää aikaa kolmessa vaiheessa:

    1. tuotteiden tilaaminen sopimusten mukaisesti
    2. sopimuksen jälkeinen tarkistus
    3. poikkeamien käsittely»

  • «Tämä on tehokasta. Tuotteita on helppo hakea ja voin valita, haenko kaikista katalogeista vai tietyn toimittajan valikoimasta. Ostoslistatoiminto ja inventaario yhdessä pitävät kaiken koottuna yhteen paikkaan. Siksi Millum on täydellinen järjestelmä suurkeittiössä.»

  • «Millum Marketin ansiosta saan aina oikean hinnan kaikille tuotteille. Näin pysyn jatkuvasti ajan tasalla ja hallitsen kokonaisuuden. Haluan yksinkertaisesti kiittää Eurestia siitä, että he ovat valinneet meille näin toimivan työkalun – ja kiitos Millumille sen kehittämisestä.»

  • «Pidän todella paljon ostoslistatoiminnosta – se on niin helppo käyttää! Listat toimivat erinomaisesti ja auttavat tilaamisessa. Ne ovat ehdottomasti suosikkini hankintaportaalissa. Tykkään myös siitä, miten ne toimivat yhteen inventaarion kanssa. Käyttöliittymä on selkeä, ja nyt kun offline-versiokin on käytössä, kokonaisuus toimii entistäkin paremmin.»

  • «Yksi Millumin suurimmista eduista on ajansäästö. Kaikki tuotteet on etukäteen valittu ja tarkistettu, joten kun kollegamme tilaavat tuotteita omista tuotekatalogeistamme Millumissa, heidän ei tarvitse käyttää aikaa sen miettimiseen, ovatko tuotteet tilauksen arvoisia – ne voi tilata suoraan ja luottavaisin mielin.»

  • «Toimimme ketjuna ja hallitsemme valtavia volyymeja. Millumin hankintajärjestelmä helpottaa hotelliemme arkea – se tekee henkilöstöllemme oikeiden valintojen tekemisestä helppoa. Näemme selkeitä säästöjä sekä tavarakustannuksissa että ajankäytössä, ja samalla saamme paremman otteen kokonaisuuden hallinnasta. Tämä on meille kaikki kaikessa.»


    Eirik Bogsnes

    Hotellipalveluiden konsernijohtaja, Strawberry

Asiakkaamme kertovat menutyökalusta ja vastuullisuutta tukevista moduuleista

  • «Menutyökalu on meille tärkeä työkalu. Sinne voimme syöttää annosmäärät, tarkistaa allergeenit ja saada laskelman sekä ostoslistan suoraan niiden pohjalta. Tämä tarkoittaa, että teemme paljon tarkempia hankintoja jokaista ruokalajia varten. Yhteensä tämä vähentää merkittävästi sekä ruokahävikkiä että kustannuksia.»

  • «On todella kätevää, että menutyökalu laskee automaattisesti kaiken, mitä minun tarvitsee tilata. Tiedän, että jotkut annokset eivät myy yhtä hyvin kuin toiset – silloin vain säädän annosmääriä menutyökalussa ja näen heti, kuinka paljon kutakin raaka-ainetta tarvitsen. Se säästää paljon aikaa niin suunnittelussa kuin tilaamisessakin.»

  • «Millumin hiilijalanjälkilaskurin avulla voimme selvittää, millainen ilmastovaikutus resepteillämme on. On tärkeää, että myös henkilöstömme – ja yhä useammin asiakkaatkin – ymmärtävät, millainen ero on lihapullalounaalla verrattuna täysin kasvipohjaiseen ateriaan.»

  • «Millumin hävikkitoiminnon ansiosta hävikin kirjaaminen ja seuranta sujuvat vaivattomasti – ja tukevat samalla vahvaa vastuullisuusfokustamme.»

  • «Millumin ruokalistasuunnittelun avulla kokeille jää enemmän aikaa keskittyä annosten viimeistelyyn ja houkuttelevaan esillepanoon. Heidän ei tarvitse murehtia siitä, mitä tilata tai miten hallita seuraavan viikon ruokalistaa.»

  • «Yksi Millumin suurimmista eduista on ajansäästö. Kaikki tuotteet on etukäteen valittu ja tarkistettu, joten kun kollegamme tilaavat tuotteita omista tuotekatalogeistamme Millumissa, heidän ei tarvitse käyttää aikaa sen miettimiseen, ovatko tuotteet tilauksen arvoisia – ne voi tilata suoraan ja luottavaisin mielin.»

  • «Millumin avulla voimme laatia ruokalistoja ja reseptejä, joille on laskettu valmiiksi sekä hiilijalanjälki että kustannukset. Näin voimme tarjota ilmastotietoisia aterioita – ja hinnoitella ne oikein.»

  • «Tarjoilemme vuosittain 30 miljoonaa kupillista kahvia – 80 000 joka päivä. Millumin avulla voimme varmistaa, että kaikissa hotelleissamme tarjoillaan luomua Reilun kaupan kahvia. Juuri tällaiset pienet valinnat voivat tehdä suuren eron ja edistää kestävää kehitystä.»

Asiakkaamme kertovat inventaariomoduulista

  • «Arkeni muuttui täysin, kun otin käyttöön inventaariomoduulin. Nyt voin skannata tuotteet, ja ne siirtyvät suoraan järjestelmään. Lisäksi saan ne lajiteltua juuri haluamallani tavalla. Näen kokonaisuuden selkeästi, eikä manuaalista työtä enää tarvita. Käytämme vähemmän aikaa, eikä hintoja tarvitse etsiä käsin. Nykyään teemme inventaarion kolme kertaa vuodessa.»

  • «Kun inventaario hoituu kuuden tunnin sijaan kahdessa, jää yli neljä tuntia tuottavampaan työhön. Meillä on 130 yksikköä, joten ajansäästö kertautuu nopeasti – ja näkyy suoraan tuloksessa.»

  • «Käytämme Millum Marketia hankintojen lisäksi myös aktiivisesti inventaarioihin. Sundvoldenissa meillä on jatkuvasti noin 700 tuoteriviä varastossa, joten kirjattavaa riittää. Mutta koska kaikki ostot tehdään Millum Marketissa, voimme helposti ladata uudet inventaarilistat suoraan järjestelmästä – kaikki pysyy yhdessä paikassa. Aiemmin Excel-taulukot olivat todella työläitä: puolet tuotteista puuttui listalta ja hinnat olivat vanhentuneita.»

  • «Millum on sekä helppokäyttöinen että tehokas, ja inventaariosovelluksen ansiosta tuotteiden laskenta on nyt helpompaa kuin koskaan.»

Tutustu muihin asiakastarinoihimme

Asiakkaiden tarinoita

iStock-149133087

Julkinen sairaala säästää yhden työviikon vuodessa hankintajärjestelmän avulla

iStock-500868331

Hankintajärjestelmä toi sairaalalle useiden satojen tuhansien säästöt

iStock-1286587685

Norjalainen hankintajärjestelmä käynnisti kansainvälisen projektin

iStock-1130911212

Millum näyttää suuntaa maailmalle

foto personer kjøper mat i kantine

Enemmän kuin hankintajärjestelmä: Vastuullinen henkilöstöravintolaketju hyödyntää kaikkia Millumin toimintoja

coor

Vastuullista henkilöstöravintolatoimintaa: Millumin asiakas valittiin Vuoden suurkeittiöksi Matprisen 2023 -gaalassa

karim3

Eurest Nydalen hyödyntää digitaalisia rutiineja ja sujuvaa työnjakoa

corazn.jpeg

Bastionin keittiöpäällikkö on syystäkin tyytyväinen

corazn.jpeg

Hotel Riverton luottaa sujuviin hankintakäytäntöihin

shutterstock_385527124

Ruokahävikkiä vähennetään pohjoisesta etelään

fredrik

Tehokkuutta suurkeittiöön

burgerking-millum-pressemld

Burger King jatkaa yhteistyötä Millumin kanssa