Sodexo vaihtoi hankintaorganisaatiota – Millum varmisti sujuvan siirtymän
Millum on Pohjoismaiden suurin hankintajärjestelmä hotelli-, ravintola- ja suurkeittiöalalle. Yli 20 vuoden kokemuksella he ovat kehittäneet ainutlaatuista osaamista alalla ja voivat tukea asiakkaitaan lähes kaikissa hankintatarpeissa.
Alalla, jossa muutokset ovat jatkuvia – toimittajia vaihdetaan, yrityksiä ostetaan ja hankintaorganisaatioita uudistetaan – Millumin järjestelmien on oltava joustavia, vahvoja ja luotettavia. Näin varmistetaan asiakkaille ongelmaton siirtymä muutostilanteissa.
Hyvä esimerkki tästä on Sodexon siirtyminen yhdestä hankintaorganisaatiosta toiseen – laaja prosessi, jonka Millum toteutti ilman ongelmia.
Sodexo vaihtaa hankintakumppania
Aiemmin tänä vuonna Sodexo, joka pyörittää henkilöstöravintoloita ja toimittaa palveluita työpaikoille ympäri maata, päätti vaihtaa hankintaorganisaatiota. Edellinen organisaatio oli käyttänyt Millumin hankintajärjestelmää vuosien ajan, ja Sodexo oli erittäin tyytyväinen ratkaisuun. Siksi oli tärkeää, että myös uusi organisaatio käyttäisi Millumia.
Valinta kohdistui luonnollisesti toiseen Millumin hankintaorganisaatioista, joka sopi paremmin Sodexon tarpeisiin. Millumin tehtävänä oli siirtää koko Sodexon toiminta uuteen ratkaisuun mahdollisimman kivuttomasti.
Laaja siirtoprosessi – ilman käyttökatkoja
Yhden ravintolan tai hotellin siirtäminen on yksi asia – mutta Sodexon kaltaisen suuren ketjun, jolla on yli 250 toimipistettä, siirtäminen on aivan eri mittaluokkaa.
Oli ratkaisevan tärkeää, että Sodexo pystyi tilaamaan tuotteita aivan vaihtopäivään asti ilman virheitä tai käyttökatkoja. Siirtoprosessin aikana piti siirtää muun muassa päivitetyt hinnat, käyttäjätunnukset ja salasanat, katalogioikeudet sekä inventaariotiedot.
Millumin tuli myös varmistaa, että reseptit ja ostoslistat säilyvät, vaikka katalogit muuttuivat hankintaorganisaation vaihdon myötä. Lopputuloksena oli onnistunut siirtymä ilman ongelmia ja ilman vaikutusta Sodexon toimintaan.
Vahva yhteistyö vahvistui entisestään
Sodexo oli täysin tietoinen siitä, ettei näin suuren toiminnan siirtäminen ole yksinkertainen prosessi. Silti he kokivat, että Millum hoiti kaiken ammattimaisesti, tehokkaasti ja turvallisesti.
Siirtymä sujui täysin ongelmitta, ja saimme hyvää tukea koko prosessin ajan. Head of Supply Management Norway SodexollaRandi Daltveit
Tänään yhteistyö Millumin ja Sodexon välillä on vahvempaa kuin koskaan, ja se osoittaa selvästi hankintajärjestelmän arvon, joka pystyy hallitsemaan monimutkaisuutta ja mukautumaan asiakkaiden tarpeisiin.